woensdag 5 september 2007

de noces in Waterschei



Beste allemaal,

Lang geleden dat er nog een nieuwsje verscheen, maar nu we terug zijn uit Genk komt daar weer verandering in! Onze 5 voorstellingen van de noces/svadebka/de bruiloft werden door het Limburgse publiek erg warm onthaald, en trokken elke avond een volle zaal.
En wat een prachtige locatie!! Het oude mijngebouw is ronduit fascinerend qua architectuur, en de groene omgeving is perfect voor mooie wandelingen. Wie in de buurt van Genk - Waterschei is of komt: ga zeker eens kijken!! Op weekends zijn er ook rondleidingen. Binnenkort volgen er meer foto's.
Ik plaats bij de reacties ook een aantal reacties van toeschouwers op onze voorstelling.

Tot binnenkort!
Caroline

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Judith

Iris en ikzelf willen je heel hartelijk danken voor de uitnodiging in Genk.

Wij hebben er ongelooflijk van genoten. Door de Tsjechow-achtige prelude en de risicovolle enscenering ervan hebben jullie het werk van igor iets van zijn oerkracht teruggegeven.
Ik had Les Noces al verschillende keren in vrij afgelikte omstandigeden gehoord. Nu hebben we minder "gehoord" maar we hebben zo veel meer teruggekregen...
Jullie hebben ons weer laten voelen welke bom dat werk in 1923 zal betekend hebben. Antheil is er nooit van bekomen. Nu begrijp ik waarom.
Alleen daarvoor al staan we erg in het krijt bij jullie.

Echt proficiat en je gaat ons nog zien op de volgende walpurgia!

Velelelelele groeten en tot gauw?

Frank en Iris

Anoniem zei

he Frank en Iris,

ja ik had jullie al op de lijst zien staan maar kon er de laatste toch wel niet bij zijn zeker. Ik ben blij dat jullie er van genoten hebben. Ja, generositeit dat is waar het mij eigenlijk allemaal om te doen was toen ik een jaar of 15 geleden dacht: hier wil ik iets mee doen...dat ruwe, dat ongepolijste, dat echt fysieke, dat je nooit hoort maar wel vermoed in de muziek en dan ook de context die het rituele (dwz. de hele gemeenschap infecterende) aspect van deze muziek terug de plaats geeft die het behoort te hebben...
bij dat je er van genoten hebt en ik zie jullie heel graag op één van de volgende voorstellingen!

Kus,


Judith